tisdag 5 juli 2011

Min älskade syster. . .

. . .  mår bättre och tog med mig till Mariebergs köpcentrum i dag. Eller tog med och tog med -hihi. Hon frågade så klart om jag ville följa med ;) och det gjorde jag så klart

Har fantastiska döttrar som "alltid" ställer upp för mig då jag behöver och vill ha hjälp och i dag så var dotter 2 hemma med lillebror så att jag och min syster kunde gå själva och strosa omkring. Min syster hade fått en rollator i morse och tack vare den så kunde hon gå utan större problem. Vi gick i flera timmar och hade en jätte fin dag tillsammans. En lång vilopaus var dock ett nödvändigt ting och vi intog ett av köpcentras lunchställen där hon bjöd på gott fika. en mättande smörgås och kaffe till -MUMS! Handlade bland annat en massa fina bebis kläder till äldsta dottern... och...

... så köpte jag mig (familjen) ett nytt uppladdnings system för batterier då jag nu ska börja fotografera på allvar. På riktigt, alltså. Vill så gärna lära mig om slutartid, bländartid och allt vad exponering heter och gör... Har en fin kamera en FinePix s5000 som jag använt flitigt men inte ägnat så mycket tid att lära. Alla program vad heter S, P, A osv ska jag studera. Har redan upptäckt att jag vill ha ett mycket lägre bländarvärde än den som min kamera har. Det fungerar på nära avstånd och vid macro-tagning men inte riktigt på längre avstånd. -Nåja! Min man har sagt att jag får titta efter en kamera jag vill ha och köpa den. Men först vill jag veta lite mer om vad fotografering är och hur de bästa bilderna tas. Jag vet att övning ger färdighet och väntar därför ett tag innan jag köper en ny <3 Vill veta vad jag vill ha ;)

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter