måndag 4 juli 2011

Arboga. . .

. . .  here we go !

Med en fullpackad, okej då, en halvpackad bil med vagga och sängkläder. Några bebisfiltar, kläder och mjuka bebis saker åkte vi till dotter 1 och hennes sambo i dag. Som vanligt var det skönt och mysigt att hälsa på dem. Sonen badade i badkaret i vanlig ordning.

I dag hade hon dock en läkartid som hon ville att jag följde med på. I två 2, TVÅ, TVÅ hela timmar och 15 minuter var vi där!!! Och inget vettigt svar fick vi med oss därifrån. Vilken inkompetent läkare! Hon sökte för ryggvärk i förra veckan och fick då lämna urinprov eftersom hon är gravid och har haft flertalet urinvägsinfektioner innan graviditeten. Hon hade vita blodkroppar och fick då medicin som hon ätit i fem dagar. Hon skulle göra ett återbesök efter medcineringen och fick en tid idag.

Det första läkaren frågar (en vikarie för den hon träffat veckan innan) är hur långt gången hon är och säger sedan på knapp hörbar svenska

- Vet inte hur jag ska förklara... han tar fram en liten spatel som han ställer på kortsidan och använder den som någon slags modell - Tänk dig att det här är du. Och en vikt på ca 5 kilo här Han pekar på framsidan av "modellen" och säger att blir tungt för ryggen och att det är vanligt att gravida kvinnor får ryggvärk med en framvikt han pekar på modellens mage... MEN HALLÅ!

Hon får förklara varför hon sökt till vc i dag och att det är pga sin tidigare urinvägsinfektion och att hon varit utredd pga kreatinin i urea tidigare... Han läser journalen och säger Jaha!

Hon får ta ett nytt kissprov och när vi träffar honom åter så säger han att
- Det är samma värden som tidigare. Han ställer några frågor. Känner på ryggen. Kommer fram till att det är muskelsmärta VAD DUKTIG HAN ÄR -not!- Han inser sedan att han behöver en snabb sänka och skickar henne till lab -igen-

Sänkan var bra! Han säger en massa SKIT och påstår att hennes nattliga hosta gett henne värken i ryggen OCH DET KAN DEN VISST HA GJORT men det var inte därför hon var där!!! Varför är leukocyterna kvar? Och varför blir hon inte av med dem???

Han säger en bra sak och det är att ett ny odling ska tas -Klapp på hans axel- Hon får en telefontid på fredag.

Jag säger bara! TUR att jag är undersköterska! Inget ska gå fel här inte!!!

Jag har fått tillstånd av min dotter 1 att skriva om min henne här!

1 kommentar:

  1. Tänker på dotra din o håller tummarna inför provsvaret! Hälsa henne! Jag stickar vidare på min ullväst som jag vill bli klar med för jag har ju köpt rosa garn...till mitt nya projekt...Babytröja o mössa väntar! ;-)) Kram kram

    SvaraRadera

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter