tisdag 5 juli 2011

EKG. . .

Min son har vid tre tillfällen klagat på att hans hjärta slår hårt och att det liksom gör volter... Jag har då sagt till honom att det kanske beror på att han sprungit eller hoppat mycket. Inte tänkte jag så mycket på det sen... Sista gången det hände så kände jag på hans lilla kropp och jag blev genast MYCKET orolig! Han hade ju dubbla hjärtslag eller hjärtklappning som det även kallas. Lilla gubben! Frågade hur han mådde och hur det kändes i honom. Han svarar att det känns svårt att få luft men bara att det känns så, då han VET att det finns luft omkring honom. Andnöd! Hm! Klokt svar! Han säger även att hjärtat slår så fort och det har han alldeles rätt i, det slog mycket fort efter hjärtklappningen... Jag ringer vårdcentralen och får en telefontid lite senare där jag beskriver sonens problem. Jag är lugn men skärrad av händelsen.

Vi fick en läkartid den 29 juni, samma dag som min syster var nödställd.

Här tas ett EKG på honom. Allt var bra och såg fint ut men läkaren vill ändå ge ärendet till barnkliniken för vidare utredning och det tycker jag känns SKÖNT!
















Jag förklarade dagen innan vad ett EKG är och att han troligtvis skulle göra ett sådant. JAG HADE BESTÄMT MIG ATT INTE LÄMNA VÅRDCENTRALEN UTAN ETT. När sköterskan då satte fast elektroderna på hans kropp började han att fnittra. Och fnittrade och fnittrade så det blev alldeles konstiga streck på diagrammet (LER). Han fick ta ett nytt och då gick det bättre att hålla sig för skratt och sköterskan blev nöjd!

Han har inte haft någon mer hjärtklappning och jag hoppas att det bara var något tillfälligt och som min man tror - att han "smygdruckit" cola - Inte vet jag hur det gått till, men jag vet inte om jag kan avfärda den tanken helt ! ?

1 kommentar:

  1. EKG ser drastiskt ut, men skönt att det blev friskt o bra utslag! Sonens "skrattutslag" ja det måste väl kännas skönt det oxå ;) Bra oxå att det blir en uppföljning !!!
    Kram

    SvaraRadera

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter