fredag 11 december 2009

Åsnan där från Nasaret, säg vart. . .

Luciamorgon. Söta Lucior med tärnor, tomtar och pepparkaksvänner. Sonen var en liten nisse med lykta. Efter uppträdandet blev vi bjudna på pepparkakor och jag hade glömt att vi skulle ha dryck med oss. Så slarvigt av mig... Maken ordnade fram lite saft till honom så han märkte inte av att vi glömt "fikakorgen".

På eftermiddagen har sonen klätt lilla granen som nu står på hallbordet. Några snögubbar fick ta plats på golvet bredvid. Jag har även satt upp fina girlanger i taket som jag fått ta över från mina föräldrar. Det är så fint i hallen nu. Riktigt julfint utan att det är överflödigt. -Bara två veckor kvar till jul!

//Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter