tisdag 15 december 2009

. . . med dig, mamma!

Efter kvällssagan igår så pratade min son J och jag lite, som vanligt, innan det var dags att säga godnatt. Vi pratade om ditt och datt och kom plötsligt in på småsyskon. J tyckte att jag skulle ha en till man. Då går det fortare att få ett syskon. (Han har fått för sig att han vill ha en lillebror. Inget vi bestämt!) Jag förklarar att man bara kan vara gift med en person och frågar om han verkligen vill ha 2 pappor... Han säger då;

-Jag vill gifta mig med dig! Jag svarar;
-Inte kan jag gifta mig med mitt barn, varpå han svarar;
-Vi kan gifta oss när jag blir stor...

Min lilla älskling!

Han talade även om för sin pappa om hans "planer" då han gick in för att krama om sin son. Pappan frågade vem han skulle vara gift med då;
-Du får väl gifta dig med en annan flicka!

Han är för go´min son.

1 kommentar:

  1. Den var riktigt söt. Har nu läst din blogg, och vilken fin blogg.
    Du får hälsa Jonathan att han har ju åtminstone en kusinkille i alla fall, o vilken tur att det inte blev en tjej ;)
    Kram Linda

    SvaraRadera

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter