lördag 28 maj 2011

DVD för bil eller Nintendo DS . . .

Vi har länge tänkt skaffa dvd för bilen. Praktiskt då man åker långa sträckor... eller?

Vi tänkte bla på dessa frågor som gjorde att vi övervägde att köpa DS i stället. DVD för bil... Hur ofta åker vi långa sträckor? Syns bilden i dagsljus? Är det praktiskt  att montera i och ur dessa skärmar o.s.v 

Fördelar med DS: Sonen kan spela både på korta och långa resor. Lätt att ta med sig. Han kan spela i sängen om han tex är sjuk. Tror att detta "nöje" används oftare och mer än DVD i bil!?


Jag kikade runt i olika butiker och jämförde priser. Här på Media Mark förhandlade jag till mig Lego Pirates of Caribbean i stället för det medföljande Rayman. Till min förvåning blev priset billigare... endast 2790:- Som hittat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter