torsdag 7 oktober 2010

Underbara höst. . .

Vilka härliga dagar vi haft. Strålande sol och lagom mycket vind som rufsar om håret...

Grannen har tydligen fått fnatt och fällt en stor björk på sin tomt. För mig betyder det bara mer sol i min rabatt på baksidan och känns som ett stort plus! Lättare att hitta växter som trivs i sol än i skugga. Trots att grannarna är lite "knäppa" som matar rådjur mitt i villaområdet måste jag säga att de kämpat bra med björken...

Vi har äntligen införskaffat en lövblås/sug som dessutom hackar sönder löven! Det blir minsann inga 22 säckar fyllda med löv detta år, inte! Den fungerar alldeles utmärkt och det är skönt att slippa kratta och plocka. Den kan även användas på grus och det är nödvändigt här hos oss då våran infart är grusad.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter