söndag 17 oktober 2010

Höststädning

Höstsolen sken starkt över frost klädd mark. Nu skulle vi passa på och ta bort alla löv som låg utspritt under träden. Vi gick ut klockan 10 på förmiddagen och jobbade till 18.00. Endast en timmes lunch och kaffepaus på hela tiden. Sonen gick in vid 13 då hans kompis kom över.

De här 2 bilderna togs några dagar innan vi körde i gång.
Det är en hel del ska ni veta.
Dotter 2 blåser i hop löven till en hög som sedan ska komprimeras till 1:15.


































 Här nedan leker sonen i lövhögen som bara blev större och större ju mer jag krattade...


















Som sagt! Det tog lång tid att få i hop alla löv. Dessa skulle sedan sugas i i lövsugen där de blev mindre. Påsen som rymmer 8 liter skulle tömmas då den blev full och det var ofta det! 

Förra året gjorde vi arbetet på kanske två timmar, 22 svarta säckar, och då var vi tre som krattade, samlade i hop och bar i väg tunga säckar med följd av ond rygg och armar av allt böjande...  

I går jag jobbade effektivt i sju timmar och första timmen hade jag hjälp. På den tiden planterade jag även några växter som jag fått av en vän. Det var värt den långa arbetstid då jag slapp knä och rygg böj. I dag har jag endast lite träningsvärk i armarna. 12 lätta säckar blev det



















Rundeln är också rensad från ogräs och på gräsmattan återkom fler löv så snart det blåste till... men fint blev det till slut

Min man bar in fyra pallar med pellets och dotter 2 städade hela övervåningen då hon gått in. Hon stod även för matlagningen. Jag måste ha världens bästa barn!

Kram //C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter