torsdag 18 mars 2010

Nå, vad tror ni?

-Hur länge kommer snöhögarna att finnas?

På vår tomt syns det nästan inte att det töat alls. Där jag jobbar, i stan, där är det bar mark på trottoarerna och på vägarna. Man kan skymta gräs under snön. Så härlig! Men när jag kommer hem så välkomnas jag av enorma snömassor och jag ställer mig frågan... Hur länge ska snön ligga kvar? Får vi någonsin vår? Och min julros som knoppade så fint i November. Hur ser dess blommor ut under all snö?

Nee... nu låter jag gnällig! Skönt med en riktig vinter men vi är inne på mitten av Mars och en morgontemperatur på -9 grader (förra veckan) är inte roligt eller ens trevligt längre, bara ironiskt!

Näpp! Nu ska jag hämta maken och sedan köpa mig veckans tulpaner!

//See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter