tisdag 24 november 2009

En massa, massa fint. . .

Eftersom jag slutade 14 i dag hade jag ingen matlåda med mig. Hade andra planer, nämnligen att kika runt i de fina inredningsbutikerna i stan. Letade efter en adventsljustake/stjärna att ha i matsalsdelen.

I den första butiken, village, hittade jag massor av prylar som jag bara ville ha men fick hålla mig tillbaka. Köpte 6 små gratängformer 8 cm som jag tänkt ha då det är festligheter här hemma. Kanske göra små äppelkakor/gratänger att bjuda på.

I den andra butiken, entré,  fanns ännu mer som jag bara ville ha, men fick än en gång hålla fingrarna i styr. Köpte en fin adventsljustake som jag tror passar i fönstret. Och det gjorde den!

Vi ska baka lussebullar i morgon så på vägen hem stannade jag till för att köpa de ingredienser som saknas. Kom hem med allt jag tänkt men GLÖMDE det viktigaste -Saffranet!

Nåja! Det ordnade sig tillslut

Ha de gott, ni alla där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter