onsdag 7 september 2011

AKTIVITETER. . .

Skickade ett litet brev till min äldsta dotter för ett par veckor sedan. Där bjuder jag henne på en dagtur till Stockholm och en massa shopping...

Den 31:a Augusti åkte vi. Hon kom till oss några dagar innan eftersom det troligtvis blir sista gången hon kommer hem själv. Nästa gång har hon sin dotter med sig... då hon snart blir mamma.

När vi satt ner våra shoppingsugna fötter på storstadens gator styrde vi först stegen mot Åhlens och beställde mat. Vi kände båda två att det skulle passa med en tidig lunch innan vi började vår dag! Vi höll oss runt Drottninggatan och dess affärer. Efter ett par timmars traskande och trötta fötter (hon är ju höggravid) blev det dags för lite fika och vi hade redan innan bestämt vart vi skulle gå och det blev Vete katten som är känt för sina goda goda bakverk. Och visst var det både gott och mysigt... En liten trubadur spelade på uteserveringen och kaffe fick man fylla på så mycket man orkade dricka -ler!

Gamla stan besöker vi en annan gång...

Min "lilla" gravida dotter, med sina då fem veckor kvar fick handla det hon behagade för en summa pengar som vi bjöd på. Jag själv handlade mig en väska och några presenter till sonen på Buttericks. Åh vilken härlig butik. Hittade det jag sökte på Legoland men inte hittade där.  Nämligen denna...


Vi hade en jätte härlig dag, min dotter och jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter