torsdag 28 april 2011

Påsk och trädgård. . .

Hela påsken var ju så fin. Fint väder, god mat och glada barn. Det blev så klart en skattjakt där sonen, dotter 2 och hennes pojkvän fick leta efter ledtrådar som de sedan fick följa och lösa innan de tillslut kom till det godisfyllda ägget.

På påskdagen sprang jag runt i bh och shorts och klippte gräsmattan som växt en del. Krattade mellan varven då det blev små högar av gräs här och var. Fick hjälp av dotter 2 som dessutom kom ut med fika. När jag typ klippt och krattat en tredjedel kom jag på att vi har en gräsuppsamlare... Så mycket enklare. Trots att det krävs tömning av behållaren så blir ryggen inte alls lika belastad som när jag krattar. Brun å fin blev jag -hihi!

Här kommer några bilder från våren i vår trädgård

Scilla


Syrenbuske


stol


underbara knoppar från ett av våra lönnträd


Japansk körsbärsträd... skall inhandlas under våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter