måndag 16 augusti 2010

Snigelvägen. . .

Trots att jag jobbat hela helgen och var trött med huvudvärk på köpet så tog vi en kvällspromenad i går medan sonen cyklade. En timma var vi ute och sista biten gick vi på "snigelvägen". Den kallas så eftersom det tydligen kryllar av mördarsniglar där.

Har ofta gått och cyklat där men då bara sett enstaka... I går! Oj oj! Då var de överallt! Och då menar jag överallt!

Se själva! Klickar ni på bilderna blir de större (inte sniglarna utan bilderna hahaha)

















































Usch... De kröp till och med i sanden i lekparken vi gick förbi. Jag blev helt plötsligt "en liten djävul" och "spettade" några som låg i min väg...














Usch ja... Vi har iaf inte fått hit dom till vår del av byn. Det finns två damer som brukar utrota dessa otäcka monster och under en kväll förra året hade de "tagit" över femhundra... USCH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter