tisdag 6 juli 2010

En eftermiddag i Örebro. . .

...betyder mindre pengar i plånboken

Vi cyklade till Kumla, dotter 1 och jag. Tog sedan tåget in. Jag hade tänkt bjuda lilla gumman på en öl nu när hon blivit "vuxen". Vad härligt att flanera runt i stan´s butiker utan tidspress. Jag handlade några linnen och två par nya piratbyxor. Dottern fick ett par byxor och ett linne. Sedan åt vi på Wobbler. Entrecote med klyftpotatis. Välstekt! MUMS! Öl till maten och kaffe efter!

















Väl hemma igen smet vi in på Ica Maxi då jag såg att kasslern var billig. Fick infall att göra kasslergratäng med broccoli som är en av mina favorit rätter.

I morgon ska jag köra mannen till jobbet eftersom jag behöver bilen för att "visa upp" sonen då jag vill byta ut min semester mot VAB. Måste ha ett läkarintyg. Han har ju vattkoppor och det känns bättre att spara semesterdagar till då han är kry!

Nu är det natti natt
//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter