onsdag 23 juni 2010

Trädgårdsarbete!

Jag tycker om att påta och greja i trädgården men är lite trött på allt rensande av ogräs... Nu har jag "bara" en sida av häcken kvar innan vi (min man) ska lägga under täckbarken. Det märks att jag många gånger rensat och rensat och rensat för de ogräs som växt upp har jag lätt att ta bort. MEN det är lika jobbigt för ryggen ändå!

Rabatten nedan är nyanlagd och inte färdig på långa vägar. Jag fick några växter i fjol och för att de inte skulle vissna/må dåligt jordslog jag dem där. Några av dem står helt fel och ska flyttas så småningom.


En av de växter jag fått är en vacker blå Strand iris. De står helt fel i min rabatt. De ser dessutom ensamma ut så jag ska inhandla två till hade jag tänkt, men det gör jag då jag vet var de ska stå!? Fast jag kommer säkert att flytta runt växterna många gånger innan jag blir nöjd! -Ler!


Visst är den vacker!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter