tisdag 1 juni 2010

Hjälpmedel!

Jag ringde till Halltorp i går och hörde mig för lite ang rullstol åt J innan vi åkte in för att byta hans gips. De sa att en arbetsterapeut var tvungen att skicka/ringa in utmätta mått på barnet så den blir rätt anpassad för honom.

Frågade när vi kom in till mott vad som gäller och en av sköterskorna ringde till Halltorp och de sa samma sak till henne. Så nu på morgonen har jag pratat med en arbetsterapeut i vår kommun och hon sa att de behöver ett intyg från en läkare innan de kan göra dessa mått (?). Blev konfunderad och sa att det var konstigt att varken läkaren eller sköterskan på akuten sa något om detta eftersom de själva föreslagit rullstol till pojken. Frågade om hon får problem om hon tog saken i egna händer. Hon lovade att kontakta mig under dagen.

Vilket hon också gjorde.

Tydligen fanns det en rullstol klar att hämta åt min son redan i dag. De på Halltorp hade fått en "vink" om att det (?) var på gång. Vad bra! Bara å hämta!

KRAM //C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter