måndag 17 maj 2010

Uppföljning

Jag har fått tillstånd av min dotter att skriva om henne här

Var till Usö med dotter 1 i dag för återbesök. Förra veckan var vi till kvinnokliniken då de vid bukröntgen upptäckt att hon hade en cysta på äggstocken och att hon ville ta bort p-staven.

Vid detta besök pratades det mest om hennes preventivmedel o barnmorskan sa att hon inte behövde vara orolig för cystan. Min dotter förklarade att hon har ont i "lillmagen" och att hon är orolig men BM avfärdade det och sa återigen att det inte är ngn fara. (?)

Vid dagens åtebesök gjordes ny undersökning och ny urinodling är tagen. Läkaren frågade vad som blev sagt ang cystan då hon var hos kvinnokliniken. Både jag och Dotter 1 blev som frågetecken. Vadå? Det blev mest prat om preventivmedel då hon haft problem med tidigare skydd. Det blev inget ingående prat om hennes cysta så nu ska läkaren skicka ny kallelse till kvinnokliniken. Vi får muntligt svar ang urinodlingen om några dagar

MER väntan och en OROLIG liten (stor) tjej!

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter