söndag 9 maj 2010

IKEA!

Flanerade runt på Ikea i fredags, ensam, då dotter 2 var hemma o tog hand om lillebror. Det var så skönt att strosa runt själv med sina egna tankar och funderingar... Visste visserligen vad jag skulle inhandla men ändå!

Maken mötte upp en timma senare och vi köpte resten av inredningen till sonens rum. Det blev IKEA möbler för hela slanten, som man säger -Ler! Expedit bokhylla vit och ben till den, två röda Lekman lådor och två transparenta, Vika skrivbordsskiva vit, Vika Aleks hurts även den vit, två röda Jules stolar och en grön Hampen matta.

Egentligen är jag den som tycker om att matcha färger i harmoni med inredningen men eftersom vi är två som tycker till så blir sonens rum nu lite färggladare och det känns skönt att våga lite faktiskt. Mattan kanske vi byter ut mot en röd... vi får se hur det ser ut när vi möblerat rummet och det gör vi i veckan, eftersom jag är ensam med barnen i helgen då mannen är i Berlin på konferensresa och roar sig. Jag har fullt upp med att måla färdigt några lister innan jag kan städa rummet och börja montera


















Det skall limmas upp en list i taket ovanför garderoberna och på bägge sidor för att dölja "glappet"

Basfärgen i rummet blir vit/beige/brun och rummets detaljer kommer att gå i rött/grönt/blått

SPÄNNANDE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter