tisdag 2 mars 2010

Den 27:e Februari 2005. . .

 .  var det ett gnistrande snötäcke över vårt platta landskap. Termometern visade på -20 grader och solen skulle snart stiga upp. Den dagen föddes en efterlängtad liten kille. En son. En lillebror. På beräknad dag valde han att komma till oss. Ett litet söndagsbarn blev han och lyckan var total...


















Den 27 februari 2010 var det en lika fin dag som för 5 år sedan. En kille firar sin födelsedag med kalas.

















När alla barnen kommit och satt sig till bords fick J öppna sina presenter och efter det bjöds det på korv o korvbröd. Så snart de ätit upp sprang de från bordet och vi vuxna passade då på att fika. Sedan fick barnen en varsin glasskål med glass, sockerfigur kolasås och maränger i. I varje barns glass tände vi ett tomtebloss och det blev riktigt festligt! Lek igen

I stället för fiskdamm
gjorde jag små genomskinliga godispåsar som jag hängde i olika höjd i dörröppningen till vardagsrummet. Varje påse innehöll förutom godis, en ouppblåst ballong och ett figursuddgummi. På påsen hade jag satt fast ett partysugrör och en stor siffra. Nu till det hela. När det var dags att dela ut godiset fick barnen slå tärning och siffran som visade sig motsvarade den påse de skulle få. -Kul!

















Mer lek och kalaset var över för denna gång

//C

1 kommentar:

  1. Jag fattar det knappt...5 år!
    Vart tar tiden vägen.
    Låter som ett bra kalas, fick ju några tipps där (-:
    Gratta lite i efterskott från Smilla och oss.
    Kramis

    SvaraRadera

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter