måndag 8 mars 2010

Akuten. . .

Veckan som gått har varit si så där! Jag har varit så trött och det har blivit tidiga kvällar för mig. Mycket arbete både på jobbet o hemma, men detta inlägg handlar inte om det utan om en helt annan sak. AKUTEN!

Äldsta flickan kommer hem på onsdag för att fira mig och på torsdagen besöka VC. Efter läkarbesöket följer hon med mig till arbetet och åker tillbaka till Arboga på kvällen.

På fredag ringer hon och jag hör att hon är ledsen. Hon säger att hon tror att handen är bruten...
Hon försöker intala mig att hon blev arg på "matkassarna" som hon tappat när hon kom hem och varorna ramlade ur. Jag tror att hon bråkat med killen o frågar än en gång vad som hänt. Nä hon slog handen i dörren för hon blev arg att "matkassarna" ramlat! Ja ja! -Ler!

Hon kommer med tåget till Örebro o jag möter upp henne där. Vi åker sedan till akuten 18:50 och tillbringar hela fredag kväll på en akutmottagning!

Hon får plötsligt kraftiga magsmärtor och gråten kan inte hejdas... Jag går fram till receptionen och sköterskan ändrar inkomstorsak så vi får träffa en kirurg före ortopedläkaren. Magen var ok. Smärtan som kom kan ha berott på gaser?!














Röntgen nästa!
Handen röntgas och sedan får vi vänta igen, fast inte så länge. Handen hade fått sig en rejäl smäll men var inte bruten någonstans så den blev omlindad och vi fick äntligen lämna Usö 00:40. Och handen! Den blev utsatt för dotters ilska mot killen, som jag anat -Fniss! Tur att dörren fick smällen och inte pojkvännen!

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter