onsdag 3 februari 2010

Dumma tåg. . .

Frågade sonen om han visste hur vi skulle ta oss till systern. Med bilen, svarade han. Nä inte det. Han trodde det var en kuggfråga varpå han svarade. Med Toyotan? Nää vet du, sa jag. Vi ska åka tåg till Arboga. Gissa om han blev glad. Hela han sken... Vi har följt dotter 1 till stationen många gånger och han har ofta sagt att han också vill åka tåg och nu blev den önskan uppfylld.

Den efterlängtade dagen kom med ett riktigt busväder (tur vi tog tåget!). Det jag befarade blev sant. Tågförsening i 15 minuter. Det blev kallt om fötterna. Mina fötter! Snön yrde och 15 minuter blev till 30. Killens tålamod började nu tryta. Dumma tåg! Varför kommer det inte? Efter 40 minuter och isbitar till tår kom äntligen tåget. Tog genast av mig skorna och började värma mina stackars fötter. Sonen fiskade upp en kexchoklad från ryggsäcken och värmen spred sig i hela kroppen. Vad gott det var.

Gumman mötte oss på stationen och vi tillbringade några härliga timmar hos henne och hennes dvärghamster, Bubbi. Självklart blev det bad också

På kvällen tog jag mig i kragen och åkte iväg och inhandlade mig ett par GORE-TEX skor. Så trött på blöta fötter.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter