fredag 1 januari 2010

Nyår!

Vi hade nyårsgäster hos oss. Vi tog med dem till en liten backe här där vi bor och åkte lite pulka med barnen innan vi gick hem för att tillsammans laga tre rätter mat.

Jag stod för förrätten: Toast a la skagen. Männen stod för varmrätten: Nöt -och fläskkött. Tatziki och hemgjord bearnessås av systers man. GOTT! Syster min gjorde klyftpotatis.. mums! Grönsaker och bröd... Ja och så lite dricka till det förstås -Ler! Efterätten blev choklad med hallon, fast den åt vi lite av mycket senare eftersom alla var mätta av maten.

Belåtna spelade vi sällskapsspel. Sonen och jämngamla kusinen lekte fint hela dagen/kvällen. Dotter 2 och kusinen på 9 år fick vara med oss. Fikade och hade så trevligt som man ska ha en sådan här dag.

Firade in detta år ute på tomten med raketer och dryck! Eldkorgen var en riktig mysfaktor där den stod och brann...

Min syster och hennes man


Hoppas ni är nöjda med Er dag och med detta önskar jag er alla ett fortsatt gott nytt år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en kommentar. Jag kikar så gärna tillbaka... Tack och välkommen åter